In 2015 lanceerde Kylie Jenner haar lijn Kylie Cosmetics. Dit merk werd al snel één van de grootste en snelst verkopende lanceringen ooit. Maar hoe verliep alles voor haar in 2017?

1) Opbrengst van 450 miljoen dollar

De 20 jarige TV-ster is duidelijk heel sterk in het verkopen van make-up. Kylies Cosmetic’s had een opbrengst van 450 miljoen dollar in slechts 18 maanden. Als ze deze lijn blijft voorzetten zal ze tegen de leeftijd van 25 de kaap van één miljard dollar halen met haar bedrijf.

2) Hello Youtube

Ze lanceerde haar eerste YouTube kanaal. Deze gebruikt ze om nieuwe producten te promoten, kleuren te testen en natuurlijk de beauty-praatjes met haar BFF Jordyn Woods en haar zus Khloé te houden.

3) Make-up kwasten

Het merk blijft groeien en vernieuwen. Dit jaar werden een paar nieuwe producten gelanceerd in verschillende categorieën met o.a. een 16-delige kwasten set. Vele fans waren ontzet door de prijs van een slordige 360 dollar, maar dit zal de verkoop waarschijnlijk niet tegen houden.

4) 30 kleuren concealer en 20 kleuren lipstick!

Ze lanceerde een nieuwe collectie, namelijk Skin Concealer, op 13 december met daarin maar liefst 30 verschillende concealer kleuren. Iemand een probleem om te kiezen?

Natuurlijk konden de lippenstiften niet achter blijven en deze kregen dan maar 20 kleuren extra op de teller. Allemaal verpakt in een mooie zilveren tubes dit jaar.

5) Kim Kardashian West, bedankt.

Als laatste, maar zeker niet als minste, vormde ze een team met zus Kim Kardashian West om een nieuwe collectie te introduceren, namelijk Creamy Nude Lip Shades. Dit was trouwens de preview van Kim’s nieuwe cosmetica lijn KKW Beauty die een tijdje erna op de markt kwam.

galore